Skip to content

Financial controller in de geestelijke gezondheidszorg

Rotterdam€ 3.376 - € 4.981 per maandForta Services

Functieomschrijving

'Hier heb je een financieel rapport rapport, het is belangrijk om naar de onderste tabel te kijken. Veel succes ermee'. Misschien ging het zo bij je vorige baan, maar bij ons niet. Zelfstandigheid werkt hier namelijk nét iets anders. Wij vinden het belangrijk dat je verantwoordelijkheid combineert met saamhorigheid. Lang verhaal kort: wij zijn op zoek naar een financial controller. Een financiële held die samen met ons wil bouwen aan de toekomst van de GGZ (geestelijke gezondheidszorg). Benieuwd naar onze organisatie? Lees dan verder. 


Wij zijn Forta!

Wij zijn een landelijk opererende snelgroeiende GGZ-aanbieder. Wat begon op een zolderkamer is uitgegroeid tot een mooi bedrijf waar meerdere (zorg)bedrijven bij zijn aangesloten. Alleen de allerbeste zorg in combinatie met persoonlijke benadering is voor ons goed genoeg. Dat doen wij voor mensen met psychische en psychiatrische klachten vanuit de basis- en specialistische GGZ. Naast reguliere GGZ hebben wij ook expertise gericht op complex trauma, eetstoornissen, intercultureel, wonen en maatschappelijke re-integratie. Inmiddels doen we dit met ruim 1000 inspirerende en gepassioneerde zorgverleners en nog elke dag zien we kansen op de arbeidsmarkt die we graag volop benutten. Forta bestaat uit Forta Services, FortaGroep, Forta Jeugd, Forta Intercultureel, Forta POH-GGZ, Forta Opleidingen, PSYTREC, de Pi-groep, Human Concern, Dokter Bosman, in de Bres, de Jonge Krijger en Holygrow. Enthousiasme, korte lijnen en professionaliteit maken bij ons het verschil. FortaServices zorgt voor de ondersteunende diensten zoals ICT, salarisadministratie, HR, finance en control en de zorgverkoop.


Wij onderscheiden ons door snelheid in dienstverlening en transparantie naar cliënten. Dat is alleen mogelijk als we op ieder niveau steeds voorzien worden van de juiste sturingsinformatie. Als financial controller bewaak jij financiële processen van onze organisaties. Je denkt proactief mee en weet dit om te zetten naar een passend advies. 


Zo kan je werkdag eruit zien

Om je een goed beeld van alle taken te geven, begin je vandaag vroeg: om acht uur. Want je start in je eentje en moet nog veel voorbereiden. Je zet dus eerst je eigen koffie en dan tempo, want om negen uur verwacht je een van onze directeuren. Hij weet dat jij cijfers als verhaal kunt vertellen. Hij is een betrokken en nieuwsgierige collega. Jij zorgt voor informatie zodat hij samen met de andere directeuren de juiste koers kan bepalen. Maar zover is het nog niet. Eerste het opstellen van de liquiditeitsprognoses. Op je to-do staat ook de maandelijkse financiële rapportages, inclusief onderbouwde balansspecificaties en analyses - maar niet voor nu. Je hebt al een begin gemaakt, maar moet dit nog controleren. Gelukkig ben je altijd ruim op tijd met deze rapportages, je laat namelijk graag zien dat wij aantoonbaar in control zijn. Een paar uur later komt een collega navragen hoe het ervoor staat met onze toegekende subsidies en het opstellen van bijbehorende verantwoordingen. Zodra hij je aankijkt, weet hij het antwoord al. Ook dit heb je volledig onder controle. Wanneer de lunchpauze bijna nadert trekt een van de collega's aan je mouw, ze willen graag een rondje wandelen. Hoe je dag ook loopt, morgen ziet het er weer anders uit. Je zorgt namelijk ook voor de interne controlewerkzaamheden ten aanzien van de productieverantwoordingen van onze behandelaren. Onze organisaties worden gefinancierd vanuit verschillende zorgwetten. Je bent in staat om de verbanden te leggen tussen de productieverantwoordingen en de financiële informatievoorziening die voldoet aan de wet- en regelgeving. Tot slot heb je ook werkzaamheden ten aanzien van de accountants- en jaarrekeningcontrole en je helpt mee bij bijvoorbeeld verzekeringen, contracten e.d.


Wat mag je van ons verwachten?

Afgelopen jaren is onze organisatie sterk gegroeid. Wij hebben de ambitie om onze voorsprong te behouden en onze positie te verstevigen in Nederland. Dit zie je ook terug in onze bedrijfscultuur. We werken graag hard, zijn ambitieus en lachen tussendoor om elkaars flauwe humor. Er heerst een informele sfeer waarbij het helemaal niet gek is om met de directie aan de lunchtafel te zitten. We hebben het uitstekend georganiseerd en kennen een duidelijk verwachtingsmanagement. Wij gaan daarom als vanzelfsprekend graag in gesprek over de verwachtingen.

  • Werken in Rotterdam centrum, met de mogelijkheid tot thuiswerken;
  • Ruimte voor meedenken en eigen initiatief - wij hangen ook regelmatig aan de mouw van een directielid om ideeën te delen;
  • De uren bespreken we in overleg, passend bij jouw wensen (maximaal 36 uur per week);
  • Salariëring is afhankelijk van hetgeen je meebrengt (maximaal €4981,- a.d.h.v. 36 uur per week);
  • De cao GGZ kent voordelen secundaire arbeidsvoorwaarden zoals; collectiviteitskorting bij je ziektekostenverzekering, pensioenopbouw bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn, 166 vakantie-uren bij een fulltime dienstverband, 35 uur aan levensfasebudget (LFB) naast je (bovenwettelijke) vakantie-uren bij een fulltime dienstverband, een jaarlijkse 8% vakantietoeslag, 8,33% eindejaarsuitkering en tot slot is er een balansbudget van €500,- per jaar a.d.h.v. 36 urige werkweek. Het balansbudget kan je inzetten voor persoonlijke scholing, vrije dagen of laten uitbetalen.

Vereisten

Wat verwachten wij van jou?

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding en enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt een streepje voor met een flinke portie enthousiasme voor het vak en ontwikkelingen op dit terrein.


Waarom je wel of juist niet voor deze functie moet kiezen?

  • Wel, als je een winnaars mentaliteit hebt;
  • Wel, als je kennis hebt van AFAS Profit;
  • Wel, als meedenken en initiatief tonen in je DNA zit;
  • Niet, als je niet de baas van cijfers wil zijn;
  • Niet, als je denk dat de afkorting 'GGZ' staat voor een voetbalclub in Zwolle.


Hebben wij je interesse gewekt?
Neem dan contact op met Vivianne Janson. Zij is bereikbaar via 06-36220531 - janson@forta.nl - Klik hier om te chatten met Vivianne

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

Onze recruiters

Vivianne Janson

+31 6 36220531 Aanwezig: ma, di, do, vr

Nora van Ouwerkerk

+31 6 43265086 Aanwezig: ma, di, wo, do en vr

Jessica Walkley

+31 6 43160762 Aanwezig: ma, di, do